taha's mama blog

taha's mama blog
anne-cocuk,aile,bebek,amigurumi,örgü,süslü sofralar,hediye fikirleri,hasret,yasam..her telden blog...taha's mama blog...

27 Ocak 2012 Cuma

uyuma hikayemiz

taham dogdu..önce uykuyu sevmedi.sonra yemeyi...rahat bir anneydim ne uyumadigini sorun ettim ne yemedigini.buda böyle bi cocuk dedim isteyince yedirdim isteyince uyuttum.gece uyku problemine careyi odasina bir yer yatagi yapip oglusumla uyumak seklinde cözüm buldum.en azindan babasi aliyodu uykusunu.bir sene böyle iki oda arasinda mekik dokuyarak gecti.sonrasindaysa üc kisi uyumaya basladim.pedagog adem gunes ilk iki sene anneyle uyumalu cocuk diyordu bende sirtimi anadolu oedegojisine dayayip oglusumla  uyumaya devam ettim.
cocugu aglata aglata yalniz uyumaya alistirmak bana acimasiz geliyodu.yinede denemedim diyemem ama devam ettiremedim.kiyamadim.bazen alissin istiyordum kendi yataginda yatmaya hatta bir kac keresinde saatlerce aglattim odasindan cikarmadim ama annesinin yatagina gecmeden dalamadi uyumaya.
odasini kendi sevdigi seylerle süslesemde nafile.alisamadik biz ayri uyumaya.benim bi sikayetim yoktu aslinda mutluydm oglusumla sarmas dolas uyumaya.iki yil böyle uykusuz gecti.taki twitterda bi twit görene dek.önce ismi ilgimi cekti .uyku melegi!
sonra uykusuzlugun kader olmadigi,0-5 yas arasi cocuklara uyku egitimi verilebilecegi yaziyordu.
ve önerdigi kitabi aldim okudum.



esim dalga gecti benimle.kitapta ne yaziyo.nasil davranicakmissin cocuguna.ve hatta kocaniza nasil davranicaginizi yazan kitap yok mu onuda oku diyerek kafa buldu benimle.ona caktirmadim ama cok sinirlendim.öyle kirildiki kalbim kitabi okuyup bitirmeden yirttip atmayi bile düsündüm.neyseki uzun sürmedi bu ruh halim.seride hanimla twitte yazismamiz,seride hanimin sitesini inceleyip okuduklarimla bu umutsuz ruh halim gecti,kitabi bitirmeden uyku egitimine baslamamak gerekiyodu bende ilk olarak odasinada alismasi anlaminda yine yer yatagi yapip o gece tahamla odasinda uyuduk.ve ertesi gun basliyordu uyku egitimimiz.
önemli noktalar nelerdi.
birincisi her yasin farkli saatlerde uykuya ihtiyaci vardi.2 yas gurubu icin gunduz 2 geceyse 11 saat uyumasi gerekiyordu cocugun.
cocugu uykuya hazirlamak gerekiyordu.bunun icin bir kac sey siralanmisti.icinden bizim sectigimiz disleri fircalamak ve yatak pijamamizi giymek.kücük bir ninni sarki vs söylemek.(ben ezberlemesi acisindan dua okuyayim istiyorum ki duada var bu siralanan seyler arasinda fakat taha ben okumaya baslayinca agzimi kapatiyo eliyle o yüzden sadece sarki söylüyoruz)
cok fazla kucaga almak yoktu.konusarak sakinlestirmek vardi.
oynama vakti degildi uyku zamani ki benim yaptigim en büyük yanlislardan biriside buydu.uyumayinca basedemiyodum ve oynama gülüsme sirnasma bogusma vaktine dönüsüyordu.
ve tv yoktu.ki taha uyumayinca cizgi film izliyodu.
ilk uc gun cocugun besiginin yanina sandalye koyup onu uykuya hazirlayip sakinlestirici seyler söyleyip yatiriyoduk.sandalye konumumuz buydu ilk üc gün.biz ne yaptik
ilk gün:
öglen uykusunda taha uyumak istemedi odasinda ve bende besiginde onunla yattim hatta yarim saatte ben uyumusum.gece oluncaysa yastigi yorgani aldi eline ve annesinin odasina gidiyordu.öncesinde bu hareketinin karsisinda ben dayanamaz odama götürürdüm.bu defa kararliyimya yemedim tahanin bu duygu sömürüsünü.
hayir annecim dedim bende burda yaticam dedim.normalde benim odasinda sadece uyuyana kadar kalmam gerekiyordu ve uyandikca gidip yatagin yanindaki sandalyeye oturmaliydim.ben ne yaptim.onun uyumasini bekleyemedim.bende yatagin yanindaki sandalyenin onune bi silte atip orada uyuyakaldim.
ikinci gün:
öglen uykusuna yataginda yatti ve cok fazlada aglamadi ben sandalyemde bekledim.
benim hatam onun uyumasini beklerken baska seyle mesgul olmamdi.elisi pc kitap vs.ama yapmam gereken fazla hareket etmeden beklememdi.
gece uykuya dalmasi 1 saat sürdü sonrasinda her uyanmasinda yanina gittim bazen kafami tutamayip kivrildim odadaki silteye
ücüncü gün
ikinciyle ayniydi sadece taha artik odasinda yatmasi gerektigini algilamisti
ve ben yine pes etmek üzereydim cünkü uykusuzluga dayanamiyodum.yanimda uyusaydi o aglarken ben uyusaydim.onun uyuyana kadar basini beklemek zordu ve
dördüncüyle altinci gece
sandalyeyi biraz daha uzaga koymali kapiya daha yakin olmaliydi ve uyandiginda daha az kucaga alip daha cok konusarak sakinlestirilmeliydi.
dördüncü gün
gündüz uykularimiz güzeldi 20 dk sürüyodu uykuya dalmamiz ve hep uyumamak icin bi yeri agriyo bahanesi buluyodu
en zor gecelerden biriydi taha icin.tabi dogal  olarak benim icinde.sandalyeye uykulu oturamayip yataga kaciyodum ve taha aglamaya basliyodu.ne zaman ben uykuya dalana kadar bekledim oda uyudu.
besinci ve altinci gece
gündüzleride geceleride 15 dk bekledim basinda uykuya dalmasini.kendini salliyodu uykuya dalabilmek icin,ve uyuyodu.normalde yorgan örttürmeyen cocuk artik uykuya dalma nesnesi olarak görüyodu yorganina iyice sarilip yorganin yüzüne degmesi gerekiyodu.
ve yedinci gece
benim bu postu hazirlamak icin bekledigim gece
sandalyenin konumu odanin kapisi
mecbur kalmadikca ayaga kalkmak yok kucaklayip öpüp yatirtirmak yok is cigirindan cikmadigi sürece.önceki gecelerde uyandiginda bi kucagima alip öpüp sakinlestirip yatiriyodum.bu gece bunu yapmadim.taha anne deeel(gel)diye sandalyeyi yanina koymami istedi.fakat bi kere yapsam hep isteyecekti.
zor bi geceydi.yorucu bi geceydi.ama basardik.sadece sesimi duyup uykuya tekrar dalabildi.
bu egitim cocugu kendi kendine uykuya dalmayi ögretmek icin ama benim icin odasinda yatmis olmasi bile yeterli.
baslangicta taha gece 3 ten 4ten sonra iki saat uyumuyodu mizirdayip duruyodu artik uyuyo.en gec 8de uyuyo ve 1de 3te uyaniyo ve süt iciyo.yani o istemesede ben aglamasin diye veriyorum ve sütü verip bana tekrardan yatiyo ve basinda beklemiyorum.sadece yatagimdan sesleniyorum.sabahta 7de kalkiyo bir saat benim yatagimda sirnasiyoruz ve kahvalti vaktimiz geliyo.
iki yil hergece beraber yatmaya öyle alismisimki geceleri özlüyorum bebegimi ve sabah birbirimize öyle sarilmamiz varki sanki günlerdir görmemisiz birbirimizi.


tesekkurler uyku melegi...tesekkurler seride samurkas...
sizde seride hanimin bilgisinden faydalanmak isterseniz: http://www.uykumelegi.com/