taha's mama blog

taha's mama blog
anne-cocuk,aile,bebek,amigurumi,örgü,süslü sofralar,hediye fikirleri,hasret,yasam..her telden blog...taha's mama blog...

3 Ocak 2016 Pazar

Ikinci bahar

Sabah namazi kaca kadar kiliniyo diye telefonumdaki ezan saatine bakiyorum.
7:59
Ne güzel diyorum günes cikmadan kilabilirim...
Seninle kildigim son namaz geliyo aklima.sen karnimdasin ayrilmamiza asagi yukari on gün var.yada kavusmamiza.
Ayrilik ve kavusma,, iki celiskili durum..
Hastanede gebelik zehirlenmesinden yatarken bir seccade istemistim halandan.gece kalkip dualar etmistim.seni bana, beni tahama bagislasin diye rabbim.nasilda korkmustum seni göremeden kaybederim diye.
O gece seninle kildigimiz son namazdi.sonra kendimde o gücü bulamamistim.sen karnimda tepiklerken beni, ben sana yetememenin endisesini yasiyordum. 
Su an yanibasimda besiginde uyuyorsun.sükür sebebimsin. Agabeyinr hep yasama sevincim derdim, sense benim ikinci baharimsin.tadini kaybettigim secdelerimsin, miracimsin,, miladimsin!
Rabbimin safi isminin tecellisisin.
Ne kadar da cok zikrettim safi ismini sen karnimdayken.uykumun arasinda dahi "ya safi" diyerek uyanirdim. 


Mahirim!.. Sükür sebebim.. Sen benim Ikinci baharim..yazim... Kisim...herseyim.



7 Kasım 2015 Cumartesi

Allah bize ne güzel renkler yapmis

Günesli bir kasim cumartesisi.günlük isleri, mutfak alisverisini yaptiktan sonra karar verdik yürümeye.her ne kadar günler kisa günes hemen kayboluyo olsada son demlerine yetistik günün.

Birbirimizin fotografini cektik tahamla pas rengi yapraklarin arasinda.pas rengi yillar yillar öncesine götürdü beni.yillar öncesinde gördügüm ve dalga gectigim pas rengi bir pantolon.tebessüm ettirdi yillar sonra beni.


Cok sürmedi havanin kararmasi.gökyüzü renkten renge girerken,,düsüncelere dalarken ben,,ne az sükrediyorum diye hayiflanirken...bir yandan kalbimle hamd ederken bir yandanda hakkiyla nasil sükredebilirim diye düsünürken tahanin kurdugu cümle beni benden aldi.


Taha gökyüzünü göstererek "iyiki disariya cikmisiz bak allah bize ne güzel renkler yapmis". Sonra ekledi "keske bende Allah olsaydim". Olur mu öyle sey dedim. Allah bir tane. "Tamam ama dedi bende onun gibi herseyi görmek, her seyi yapabilmek istiyorum". 




13 Eylül 2015 Pazar

Preeklampsi ( gebelik zehirlenmesi )

Siddetli mide agrisiyla gittim o gün hastahaneye. Gündüz arkadaslarla bahce keyfi yaparken dini konulara daldik biraz.hocanin biri basörtüsü hakkinda calismak icin cikarabilirsiniz meslek önemli gibisinden fetva vermis.bende o fetvayi elestiriyorum kendimce.kurani kerimde basörtüsü geciyo.normalde takarsin veya takmazsin o senin bilecegin bir sey.ama takiyosan meslek icin acmak sacma diyorum.arkadas ama hoca deyince birden parliyorum ben "hocanin dedigi mi, allahin dedigi mi? Getir meali okuyalim ayeti gibilerinden.
O günün aksaminda agzimdan dökülen cümlelerin imtihanini yasiyorum.mide agrisiyla hastaneye giderken arabada agrinin siddetiyle kusmaya basliyorum.poset bulamayinca, otobanda 200 le giderken bir sey bulamayip basörtüme kusuyorum.sonrasinda etegime.gördügümüz ilk benzinlige üzerimi temizlemek icin giriyoruz.benzinligin cöpüne atiyirum basörtüyü.kiyafetlerimi yikayip islak islak giymek zorunda kaliyorum.
hastaneye ulastigimizda mide agrisi mi dogum sancisimi diye bakarlarken sayikliyorum bi daha büyük konusmayacam.basörtüsü keyfi cikarilmaz dedim aksam olmadan cöpe attim diye.
Mide agrim gecti eve cikarim diye beklerken günler gecti. Gebelik zehirlenmesinden süphelendikleri icin eve göndermemisler beni.vücutta fazla su toplamasi, idrarda proteinin fazla olmasi ve yüksek tansiyon.
Ictigim tansiyon ilaclari tansiyonumun düsmesine yardimci olmuyordu cünkü bebekten dolayi kuvvetli ilac veremiyolardi.en son günde 4 defa, 2 ser tane tansiyon ilaci icirdiler.
Hastanede saatler gün gibi geliyor insana.sabah olsa aksam olmuyo, aksam olsa sabah.doktorlar bir gün iyiye gidiyosun yarin cikabilirsin diyo, diger gün gönderemeyiz eve.
En son bir türk doktor bulup ayrintili soruyorum durumumu.preklamsi diyo.yani gebelik zehirlenmesi.ilk defa duyuyorum böyle bir seyi.internetten cikti alip getiriyo doktor.anne bebek ölümlerinin en cok görüldügü hastalik.eger anne sagligi tehlikedeyse bebegi kac haftalik olduguna bakmadan sezeryanla aliyolarmis.o an karnimda tepiklerini hissettigim bebegimi düsünüyorum.onu kaybetme korkusi yüregimi yakiyo.sonra bana bise olursa diyorum.o zaman taham yalniz kalicak.o bensiz yapamaz ki diyorum..bes dk odadan ciksam hemen aranmaya baslar.korkuyorum.taham annesiz kalir diye korkuyorum.yüzünü görmedigim bebegimi alirlarsa diye korkuyorum.ama en cok ta namazsiz ölürsem diye korkuyorum.son yillarda bir baslayip bir biraktigim düzenli devam edemedigim namazlarim..borclu gitmekten korkuyorum.gece kalkip abdest aliyorum.hastane odasinda iki rekat namaz kilip, dua ediyorum.sonra kendimi son dakika dua edip duasi kabul olmayanlardan sayip agliyorum,, agliyorum...sonra yine taham geliyo gözümün önüne.karnimdakinden vazgecmis durumdayim.allahim diyorum beni tahama bagisla.ona daha ögretmem gereken cok sey var.anneligimi sorguluyorum.ogluma verdigin ce veremedigim seyleri.
Taha! Yemege besmeleyle baslar, ayakkabisini hep sagdan baslayarak giyer, hapsurunca elhamdulillah der, salevati bilir, fatiha ve ihlasi okur,her banyodan sonra abdest alir.
Ama daha cok sey var ona ögretmem gereken.daha namaz kilmayi ögretmeliyim.namaz surelerini ögretmeliyim.helali harami ögretmeliyim.
Allahim diyorum bana bir ömür daha bahset.ogluma ögretecek cok seyim var.Allahim diyorum beni namazsiz alma yanina.Allahim diyorum bana bise olursa taham sana emanet!
Ecel korkusuyla gecerken günler insanin aslinda yapayalniz oldugunu bir kez daha anliyorum.oysa her seyi ayarlamistim.babannesi izne gidip gelicekti.lazimdi cünkü.cocuklarla o ilgilenecekti.doguma halasiyla gelicektim.büyük ihtimal normal dogum olucakti.dogum sonrasi icin ziyaretcilerimize dagitacagimiz lavanta keselerinden, ani defterine, kiyafetinden battaniyesine herseyi birbirine uyumluydu ve hazirdi.
Evdeki hesap carsiya uymadi yada kaderin üzerinde bir kader vardi.
Bir tek babasini ayarlamamistim.o olursa panikler beni sitrese sokardi.ilk hastaneye halasiyöa gittigim dogruydu ama iki bucuk ay kadar erkendi.önce gebelik  zehirlenmesini duydugumda babasi yetisemicek dedim.doguma cok var düsüncesiyle gönül rahatligiyla sehir disindaydi.durumum stabil olunca baba geldi halalar gitti.hastanedeydim.ve taha ilk defa babasiyla yalniz kaliyodu.ve ben kendi sagligimla cebellesirken aklima taha gelmiyodu bile.oysaki tahayi haladina gömderdigimde bole yarim saat sonra ya arar ya pesine bende giderdim.ana-ogul ilk defa ayri kaliyo ve gün icerisinde birbirimizi aramiyoduk bile.
...
 
Dogumdan üc gün önce tansiyon yüksek,, 8-10 tane ilac iciyorum ve 23 saat uyuyorum.kalan bir saatte de yemek yiyorum.ayaga kalkinca yürüyemiyorum.kulaklarim cinliyo.lavobaya kalkiyorum sadece ve aglayarak dönüyorum yataga.evt bebek biraz daha büyüsün diye bekliyolar biliyorum ama anne sagligi daha önemli olmali degil mi diyorum.ayaga kalkamaz olmusum, hayal edilemeyecek kadar su toplamisim.tek kelime konusamiyorum..

2 Eylül 2015 Çarşamba

Seni beklerken


Ilk ceket ve yelek örmekle basladim seni beklemeye.nasilda merakli, nasilda sabirsizdim sana kavusmaya.
Önce üzüldüm erkek olacagini duyunca, sonrasinda alistim iki oglan annesi olma fikrine.ismini taha'ya uygun bise koymak istedim ilk basta.taha kurandan bir sureydi.tarik suresini de sana yakistirdim önce.abinle bir müddet tarik dedik sana.ama almanca teleffuzunun güzel olmadigindan vede almancada ı harfi olmadigindan babanin da cok istemesiyle mahir oldu ismin.


Kapi süsünü hazirladim sonra...

 
Teyzen mini minnacik sapka ördü sana.almanyanin eylülü soguk olur hastane cikisinda giyersin diye..


Halanin aldigi ilk oyuncaklara uygun bebek kostümü ördüm sana.dogdugunda foto cektirmek icin.


Taki yastigini hastaneye süs olarak götürecek,ayni tonlarda ördügüm battaniyeyi kullanacaktim.gri cizgili hastanede giymen icin tulum da almistim.hatta hastanedeki besigi süslemek icin sari tül ismarlamistim.alipta kullanmak nasip olmadi.


Hastanede ziyaretimize gelen misafirlerimize elyaf ve lavanta doldurulmus minik yastiklar isleyip diktim.


Evinmize gelen misafirlerimize de teyzemiz lavanta keseleri islemisti.


Ani defterimizi ilk duygular, güzel dilekler yazilsin diye hazirlamistim.


Evet erkendi henüz ama abinle ben seni beklerken öyle heyecanliydik ki 28. haftada yatagini kurduk..


29. haftada kiyafetlerini yikayip, ütüledik.
 
Sanki hissetmistik 31+5 te mide agrisiyle hastaneye yatip,, 33+5 te senin dünyaya gelecegini... Anneciginin bir ay senin 3 hafta hastanede kalacagini..

Herseyi ince ayrintisiyla düsünmüstüm.hazirliklarin hepsi birbirine uygun renk ve temadaydi.sari-gri ve ayak resmiydi formatimiz.hastane odani degilse bile, hastanede yatacagin besigi süsleyip gelen misaifrlerimize lavantali yastiklar, halanin yapacagi kurabiyelerden ikram edicektik.
Babannen izne gidip, sen dogmaya bi ay kala gelecekti.doguma büyük ihtimal halanla gidicektik.
Dogum fotografi cektirmek icin kostümler hazirlamistim.

Nedendi bütün bu olanlar.cok mu deger vermistim, sürekli seninle mi mesgul olmustu kafam,, Cok mu istemistim seni,, elbette imtihandi bu yasanilanlar,, illa bir sebebe baglamak olmazdi. 

Hastanede uykusuz gecelerimde kaderle ilgili ne cok dize gecmisti aklimdan.

Ilk günlerde necip fazilin dizeleriydi aklimda

"Kader beyaz kagida sütten yazilmis yazi,elindeyse beyazdan gelde siyir beyazi."

Sonrasinda sezai karakocun

"Sakin kader deme kaderinde üstünde bir kader vardir.ne yapsalar bos göklerden gelen bir karar vardir"

Evet göklerden, yardanimdan gelen bir karar vardi.ne benim belirledigim hastanede, ne kendi doktorumla olmustu dogum.ne de beklenilen tarihte.






22 Haziran 2015 Pazartesi

Ne garip...

Son zamanlardaki favari kelimelerimiz "ne garip".
Tahadan secmeler..
Anne su bize nasil geliyo sanada garip gelmiyo mu?
Anne Allah ne garip degil mi?cizgi filmlerde ucan insanlar yaratmis,ama gercek hayatta yaratmamis.keske normal hayattada uculsaydi ben süperman gibi ucardim.
Annee sanada garip gelmiyo mu biz tirnagimizi kesiyoz ama o yine büyüyo sonra yine kesiyoz.bence cok garip.