taha's mama blog

taha's mama blog
anne-cocuk,aile,bebek,amigurumi,örgü,süslü sofralar,hediye fikirleri,hasret,yasam..her telden blog...taha's mama blog...

27 Nisan 2017 Perşembe

Kur'an ögrenme yolculugu ve Kur'an Partisi

Sene 2015. Agustos ayi.. mahirimi kaybetme tehlikesi, tahamin annesini kaybetme tehlikesi,, gebelik zehirlenmesinin ne oldugunu ögrendigim ilk gece.. ellerimi göge kaldirip ettigim duayi animsiyorum da. "Allahim demistim, Tahama daha namaz dualarini ögretmedim, kur'an harflerini biliyo ama kur'an okumayi ögretemedim. Beni ogluma bagisla demistim. Ona namazligini ögretecek kadar ömür ver."

Elhamdulillah verdi de. Hem namaz dualarini ögretebildim hem kur'an okumayi. Tabi bu sürecte Mahirimi nazli bir bebek olmasi da yine Allah'in lütfu.
Mahirin natli bebek olusu, benim ayaga kalkmaya dermanimin olmayisi derken kutu oyunlari oynayarak ögrendik kur'ani. 


En cok oynadigimiz tavsan oyunuydu.kart cekip tavsanlari ona göre hareket ettiriyosun.ilk zirveye cikan kazaniyo. Bi el oyun oynayip, bir kelime cüzden okuyarak kur'an ögrenimini eylenceli hale getirdigimizi düsünüyorum.
Cüzümüz sude teyzesinin kreste kullandigi cüzdü. Türkiyeden getirmistim gelirken. Dört bes yil kadar bekledi tahami kitaplikta. Ögrenme seklimiz: resimler vardi. Elmanin e si. Bebegin be si gibi. Tahami tani anlar bilir.zit kavramlari karistirir. Sebze meyvelerin isimlerini karistirir. Harflari ögrenirkende biraz zorlanmadi degiliz. Yinede Rabbim kolaylastiriyo. Mesela "cevizin ce si" diye ögrenicez ya. Taha cevize findiga bademe  tek bir isim söylüyo.fistik! Söyle bir konusma geciyodu aramizda; " bu neydiii?? Aa dur biliyom. Fistigin nesiydi buu?? Fistigin ce si"

Vel hasili kelam. Allahin da yardimiyla sene 2016,, subat ayi. Taham alti yasina henüz girmisken kur'ana gecti.


Kur'ani türkiyeden teyzemiz postayla yolladi. Tacini altim sarisi kartonla ben hazirladim.


Kur'anini kurdelayla bagladik.taha sari kurdela istiyordu hatta sari kur'an. Kurdelanin sari renklisini bulamadim.


Pastasi halasindan. 


Hocamizla birlikte geldiler iceri. Taha önde arkadaslari arksina tren olmus sekilde selavatlarla geldiler. Hocamiz kutsal kitabiz hakkinda konusma yapti.kurdelayi kesti Taha iki satir Kur'an okudu. Pasta kesip kurabiye, puaca yediler. Tahayla hazirladigimiz hediyeleri arkadaslarina dagitti Taha. Ve arkadaslari ona aldiklari hediyeleri verdiler.
 Gün sonunda aksam basininyastiga koydugunda " Bugün benim günün cok güzel gecti.keske hic bitmeseydi " dedi ya. Dogru yoldayim demektir. Benimde tüm cabam bütün duam bu günün diger günlerden farkli oldugunu hissettirebilmekti. Partilerin en güzeli Kuran Partisi.
Kur'an okumayi ögrendik. Simdi asil mesele onu yasamakta. Rabbim her daim okuyan, amel edinenlerden eylesin.
"Amin"