taha's mama blog

taha's mama blog
anne-cocuk,aile,bebek,amigurumi,örgü,süslü sofralar,hediye fikirleri,hasret,yasam..her telden blog...taha's mama blog...

2 Ağustos 2011 Salı

Eski Ramazanlar


Cocuklugumda baskaydi ramazanlarin tadi.cocuklugun verdigi safliktan temizliktenmidir bilinmez her insan der bunu cocukken farkliydi diye.sirf ramazan icin degil hersey icin böyle.cocukken farkli...

Simdi ben büyüdüm ve o tadi bulamiyorum.Ama simdide cocugumun cocukluk yillari.bu günlerde onun icin farkli olucak sanirim.onun icin anlamli olucak.gerci daha bu günleri hatirlayacak kadar büyük degil ama olsun ne kaldi surda iki sene sonra hatirlamaya baslar:))

cocukluk yillarimda her sey gibi ramazanlarinda tadi baskaydi.Ramazan demek oruc tutmak demekti.oruc tutmak demek tuttugun arucu satip harclik almak demekti.bu sadece ic anadoluya has biseymi bilmiyorum.bizim oralarda cocuklar tuttuklari orucu büyüklerine satarlar.anne baba dede amca dayi gibi.birde baba yada dedesi onu ödül olarak boynunda tasir.ben cocukken cok zayiftim ve dayanamazdim oruca.ilk tuttugum senelerdede kimse görmeden yemistim:))

benim babam manavdi.ramazan günleri aksam üzerileri dükkan cok kalabalik oldugu icin yardima giderdik.nede güzel kokardi o ramazan pideleri.pideleri ekmek dolabina dizerken caktirmadan kirintilarini agzina atmak nede lezzeli gelirdi oruc agzina insanin.yada annemin pisirdigi gözlemelerin kenearin agzina atmak annem görüncede unutmusum oruc oldugumu demek:)

Ramazanin iftarlari güzeldide sahura kalkmak olmasa.o güzelim uykundan uyanmak nede zor gelirdi.birde kis günü.hava soguk.her gece ramazan davulcusunu görecegim diye bu gece uyumayacam yoksa göremiyom der sonra uykuya yenik düserdim.hele davulu duyup kalktiysan ve perdeyi aralayipta uzaktan gördüysen davulcuyu.gün senin günün.herkese anlatirsin ben davulcu gördüm diye.simdi ne komik geliyo ama o zamanlar ne eglenceli ne önemliydi.

O zamanlar hazir sahur sofrasina kalkip oturmaya üsenirken simdi yalniz basima sahur yapiyorum.Hemde3 ü cekirdek 3ü kabuk olmak üzere alti kisilik kalabalik bir ailede.Sevdicegim sahura kalkmayi sevmiyo.öyle alismis.yatmadan sularini icip onu sahur saymaya.Benim oburlugumla alakali degil bu sahur özlemim.sanki ramazanin anlami gibi.sanki o olmadan omaz gibi.ramazan anlasilmaz, yasanmaz gibi.helede almanyada ezanin camiden degil namaz saatinden dinlendigi bir yerde.sahurda olmazsa...

Sonra benim cocuklugumda ramazan demek kuran demekti.namaz demekti.annemin en az on kere "vakti giren namazinizi eda ettiniz mi?" sorusuna maruz kalmak demekti.o zamanlar anneme kizarken simdide demeyenlere kiziyorum.

Alin secdeye degmeden hic ramazan "ramazan" olur mu?