taha's mama blog

taha's mama blog
anne-cocuk,aile,bebek,amigurumi,örgü,süslü sofralar,hediye fikirleri,hasret,yasam..her telden blog...taha's mama blog...

8 Ekim 2012 Pazartesi

cocukluk sirri notlari-1



cok yavas okuugum kitaplardan bir tanesi "cocukluk sirri". dilinin agir olmasindan,yada zamanimin olmamasindan degil bu yavaslik.aslina bakarsan bir solukta okunacak kitaplardan biri.dort hafta oldu hala bitiremedim.bitiremedim cunku sadece okumak icin okumak istemiyorum.istiyorumki annelik miladim olsun.istiyorum ki cocuk yetistirirken yaptigim yanlislar son bulsun.
dunyanin en zor isiymis ebeveyn olmak.
ne cok yanlisim ve ne cok eksigim varmis meger.ve kendini degistirmek ne kadar da zormus!

cocukluk sirri...
cocugun benligini zarara ugtarmadan,kisilik karakterini bozmadan,onlara nasil rehberlik edecegimizi anlatiyo pedagog adem gunes bu kitabinda.okudukca kendi cocukluguma gidiyorum..okudukca esimin cocukluguna gidiyorum.okudukca esime yonelttigim "neden" sorusuna cevap buluyor ve ona "neden boylesin" demiyorum.diyemiyorum.

cocukluk sirri...yaratan her cocugu farkli kisilikte yaratmis.mevlanadan fatih olmasini bekleyemezsiniz.zoraki kisilik olusturmak cocugun kisiliksizlesmesinden baska bise degildir diyo pedagog.

cocukluk sirri...anadolu pedagojisi...
anadolu pedagojisinin can damari cocugun yavas ve sekinet icinde hareket etmesi.evin icinde bir yavaslama bir sakinlik ortami.sesten ve gurultuden arinmis bir ev ortami; cocugun yavas ve hissederk hareket edebilmesi icin gerekli olan sey diyo.


...


biz nemi yapiyoruz bu kitabi okuduktan sonra tahayla.soyleki ben daha sakin bir anne olmaya calisiyorum ve bu hal oglusumada yansiyo. sabahlari tv acmiyoruz artik.beraber oyunlar oynuyoruz.benim icin yorucu ama taha icin anneye doyarak gecen saatler.
bir diger yenilik artik o bana degil ben ona ayak uyduruyorum.yedirirken yavasiz, giydirirken yavasiz.yuruyuse ciktigimizda mesela onu bebek arabasina koyupta hizli adimlarla degil, bebek arabasini o suruyo minik adimlarla, yorulunca biniyo arabaya.onceleri ben ona " hadi cabuk" dermisim simdilerde o bana diyo oyun oynarken;)) de oyle farkediyorum cocugumun ritmini hizlandirarak bozdugumu.

evet,bu kitap sayesinde yavaslamayi ogrendik.ve sakinlemeyi.